Rozmowa Wiolety Pławuszewskiej, menedżerki ds. rozwoju sieci sprzedaży, z Michałem Garwackim – menedżerem zespołu oceny ryzyka dla produktów życiowych w UNIQA.
Prawdziwym sprawdzianem efektywności ubezpieczyciela jest to, jak szybko wypłaci odszkodowanie. Miesięcznie rozpatrujemy 26 tys. spraw, które dotyczą świadczeń z ubezpieczeń życiowych. Najszybciej klienci mogą zgłosić nam odpowiedni wniosek przez stronę internetową – 95% z nich wybiera tę ścieżkę.
Wadium to powszechne narzędzie, wykorzystywane w przetargach i znane wielu przedsiębiorcom. W kwietniu 2024 na zlecenie UNIQA zostało przeprowadzone badanie* wśród mikro i małych przedsiębiorstw, świadczących usługi budowlane na rzecz podmiotów prawnych. Według badania aż 71% z tych firm, biorąc udział w przetargach, spotkało się z koniecznością wniesienia wadium.
W segmencie ubezpieczeń korporacyjnych Grupa UNIQA zamknęła rok 2023 składką przypisaną brutto w wysokości ponad 1 mld euro. Silnym filarem obszaru są rozwiązania pracownicze dla firm, które przyniosły ponad 200 mln euro składki.
Swiss Re, jedna z największych firm reasekuracyjnych na świecie, opublikowała niedawno raport dotyczący samochodów elektrycznych (EV) i wyzwań związanych z ich ubezpieczaniem. Szacuje się w nim, że globalnie sprzedaż pojazdów elektrycznych będzie do 2030 r. rosnąć o 30 proc. rocznie. Oznacza to, że wartość rynku ubezpieczeń dla elektryków wzrośnie z 51 mld dolarów w 2022 r. do 200 mld dolarów w 2030 r.
W poprzednim artykule, opublikowanym na łamach portalu UNIQA Bliżej, przywoływałem wyniki badania realizowanego na zlecenie EY przez CubeResearch, w którym 85% CFO zadeklarowało, że w ciągu najbliższych 3 lat priorytetem dla departamentów księgowych będzie zapewnienie szeroko rozumianego bezpieczeństwa podatkowego.
Mikroprzedsiębiorstwa oraz małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają kluczową rolę w kwestii rozwoju społeczno–gospodarczego każdego kraju. Ale nieodłączonym elementem prowadzenia każdej działalności jest ryzyko. Z perspektywy ubezpieczeniowej można zminimalizować ich negatywny wpływ.
Wielu przedsiębiorcom ubezpieczenie często kojarzy się z obowiązkiem, np. wymaganym przez bank lub wynikającym z powszechnego przekonania, że warto posiadać polisę od ognia czy powodzi, bo to są ryzyka, o których najczęściej się rozmawia. Ale takie ubezpieczenie to tylko niewielka część ryzyka, którą można przenieść na ubezpieczyciela.