Czas czytania:

iUNIQA świętuje 5 lat

Udostępnij

Jak z każdą nowością, była przyjmowana z ostrożnością i zaciekawieniem, aż do momentu, gdy po fazie wdrożenia została nieodłącznym elementem współpracy z ubezpieczycielem, szczególnie w tych miejscach i u tych menedżerów, którzy wspierają i przechodzą transformację cyfrową w swoich przedsiębiorstwach. Narzędzie jest dobrowolne, a każdy, kto odważył się na zmianę i wdrożenie tego modelu współpracy, już od niego nie odstąpił. Dziś to 1 tys. aktywnych użytkowników i ponad 23,5 tys. szkód zgłaszanych przez platformę. Mamy apetyt na kolejny tysiąc użytkowników!

Profilowanie i analityka w iUNIQA

Genezą stworzenia iUNIQA było wykorzystanie know-how UNIQA w obszarze współpracy z tym segmentem rynku ubezpieczeniowego i przy wykorzystaniu technologii zaproponowanie narzędzia, które pomoże na jeszcze lepszą, prostszą i szybszą współpracę. 

Logowanie do platformy możliwe jest w kontekście użytkownika, klienta oraz pośrednika, a profilowanie kontekstu ma odzwierciedlenie w dostępnym zakresie uprawnień. Zgłoszenie szkód, z pełną obsługą i podglądem do tego procesu to najczęstsza funkcjonalność, z której korzystają użytkownicy. Platforma umożliwia pełny zakres pracy nad szkodą, od zgłoszenia poprzez dodawanie dokumentacji i umożliwienie e-dialogu z likwidatorem zajmującym się tym zdarzeniem. Dostępna jest tam historia zdarzeń z okresu 36 miesięcy, czy też możliwość wskazywania potencjalnych zdarzeń regresowych i informacja o świadczeniach refundacyjnych. 

Kolejną praktyczną i wykorzystywaną funkcją jest analityka danych szkodowych ujętych na dynamicznych wykresach. Funkcja ta w kontekście prewencyjnym pomaga w zaplanowaniu napraw i remontów z uwzględnieniem miejsc, w których dochodzi do szkód i pozwala na wyeliminowanie ich przyczyn powstawania. iUNIQA zdecydowanie nie jest związana ze ścieżką produktową w kontekście sprzedażowym, ofertowaniem, polisowaniem itp. Te kompetencje są zdecydowanie umieszone w modelach tradycyjnych, czyli przy ofertowaniu z pośrednikami w kanale brokerskim i agencyjnym. 

Wiedza ekspercka na jeden klik

Większa cześć tortu związana z ubezpieczaniem środowiska zarządzania nieruchomościami jest ubezpieczana przy udziale UNIQA. Uważamy, że cały zakres, który jest ważny podczas trwania polisy ubezpieczeniowej, powinien być podnoszony częściej niż przy okazji szykowania zakresu ubezpieczenia na kolejny rok ochrony. Inicjatywy, z którymi wychodzimy jako ubezpieczyciel, to obecność na branżowych konferencjach z panelami wykładowymi, tymi centralnymi i lokalnymi, a także eksperckie szkolenia online w ramach Akademii Mieszkalnictwa z zewnętrznymi prelegentami oraz autorami rozwiązań z UNIQA. I oczywiście iUNIQA. A dlaczego? Bo tutaj możemy zebrać tematycznie odpowiedzi na wszystkie pojawiające się w trakcie tych spotkań pytania. Zakres i wiedza są liczone w setkach godzin i tysiącach stron treści, między innymi z zakresu orzecznictwa, prewencji czy aktualności.

Technologia z geolokalizacją

Z każdym rokiem w iUNIQA pojawiają się nowe funkcjonalności i ulepszenia, które wynikają bezpośrednio ze zgłoszeń naszych klientów i inicjatywy, którą wdrożyliśmy w ubiegłym roku, tzw. „czwartków z iUNIQA”. Czwartki to otwarte, comiesięczne spotkania online z użytkownikami systemu, podczas których rozmawiamy o obecnych funkcjonalnościach, o potrzebach, o pomysłach. Klienci wymieniają się doświadczeniami, dopytują, a my rozwijamy iUNIQA, koncentrując się na najważniejszych potrzebach odbiorców. Dzięki naszym bezpośrednim kontaktom udało nam się  m.in. rozbudować analitykę szkód, w której wykorzystujemy geolokalizację ubezpieczonych budynków, a użytkownicy mogą zobaczyć na interaktywnych mapach te miejsca, w których zdarza się najwięcej szkód oraz sprawdzić ich przyczyny i szczegóły. 

Stawiając kolejny krok, łączymy naszą technologię z API innych instytucji, aby dostarczać klientowi dodatkowe wartości. We współpracy z IMGW przygotowaliśmy funkcjonalność, która przesyła w aplikacji powiadomienia do użytkowników o zbliżających się zagrożeniach pogodowych dla danej lokalizacji budynków klienta. Kolejne funkcjonalności przed nami.

Rafał Kukier
Dyrektor zarządzający Pionu Mieszkalnictwa w UNIQA