Jako UNIQA od lat koncentrujemy się na oferowaniu klientom rozwiązań indywidualnych, które są dokładnie dostosowane do ich potrzeb i sytuacji życiowych oraz dostosowane do realiów i procesów partnerów biznesowych. Wartość tego podejścia polega na tym, że partnerzy biznesowi, tacy jak: banki, firmy pożyczkowe, firmy e-commerce czy platformy sprzedażowe, mają już dostęp do szerokiej bazy klientów. To pozwala na skierowanie odpowiednich ofert ubezpieczeniowych dokładnie wtedy, kiedy klient będzie tego potrzebował w procesie jak najmniej go angażującym, szczególnie ważnym w procesie cyfrowym. Taka dystrybucja ubezpieczeń wspiera skuteczną integrację ochrony ubezpieczeniowej w codziennym życiu klientów, tworząc dla nich wartość dodaną, a klientom biznesowym dostarcza ważny element w ramach rozwoju usług dodatkowych (VAS – Value Added Services)
Kontekst i relacje
Współpraca z partnerami biznesowymi wymaga zrozumienia kontekstu, w jakim klient nabywa produkty i usługi. Konieczne jest zachowanie równowagi między utrzymaniem głównej relacji klienta z partnerem biznesowym, a dostarczeniem klientowi ubezpieczenia w odpowiednim momencie.
Dla niektórych partnerów ubezpieczenia stanowią dodatkowe źródło przychodów i są oferowane jako umowy indywidualne z klientami. Inni traktują ubezpieczenia jako narzędzie zarówno wyróżnienia, jak i uatrakcyjnienia swojej oferty. . Przykładem takiej współpracy jest trwające od 2020 roku partnerstwo UNIQA z Runmageddon, organizatorem największego i najbardziej ekstremalnego biegu z przeszkodami w Polsce. Każdy uczestnik w czasie biegu może nabyć produkt ubezpieczeniowy NNW dopasowany kształtem do podejmowanej aktywności sportowej
Innym przykładem dopasowania oferty do profilu klienta partnera biznesowego jest współpraca UNIQA z platformą sportbm (grupa Autopay). Narzędzie służy do administrowania klubem sportowym, począwszy od zarządzania grupami treningowymi i trenerami, przez komunikację z rodzicami i rozliczenia po planowanie wydarzeń i tworzenie autorskich planów szkoleniowych. Od teraz platforma umożliwia także objęcie młodych zawodników ochroną od następstw nieszczęśliwych wypadków i pakietem medycznym Active&Safe oferowanym przez UNIQA.
W UNIQA cenimy partnerów, dzięki którym zakup ubezpieczenia staje się prosty, szybki i intuicyjny. A tak właśnie jest w przypadku platformy sportbm. Stawiamy na wysokiej jakości, długoterminowe partnerstwo, dzięki któremu możemy podążać za klientem i jego potrzebami, dbając jednocześnie o budowanie najlepszych doświadczeń już na etapie projektowania procesu zakupowego. W tym przypadku od momentu wypracowania produktu docelowego całe wdrożenie legislacyjno – technologiczne zostało przeprowadzone w rekordowym czasie zaledwie trzech tygodni, co pokazuje sprawność współpracy po obu stronach.
Technologiczne przyspieszenie
W dzisiejszym świecie szybkość reagowania na zmiany jest kluczowa. Partnerzy biznesowi oczekują, że współpraca z ubezpieczycielem przyniesie efekty w możliwie najkrótszym czasie. Dlatego istotne jest know how i doświadczenie w takich kanałach sprzedaży jak affinity czy bancassurance
Nie bez znaczenia pozostaje też technologia która obecnie mocno wspiera automatyzację procesów wewnętrznych i ułatwia ich dostosowanie do różnych kanałów dystrybucji ubezpieczeń. To przyspiesza zarówno proces zakupowy za pośrednictwem partnera zewnętrznego, jak i potem już obsługę posprzedażową, związaną p.. z likwidacją szkody. Szczególnie, że rynek ubezpieczeń kontekstowych rozwija się w różnych branżach, takich jak bankowość, e-commerce, , fintech, zdrowie i wiele innych. Firmy w tych sektorach wdrażają polisy jako dodatkową wartość dla swoich produktów lub usług, a współpraca z nimi pozwala jednocześnie na korzystanie z wzajemnych kompetencji i zasobów.
Jesteśmy prekursorem współpracy z sektorem firm pożyczkowych. W 2014 roku rozpoczęliśmy partnerstwo z Providentem, oferując klientom firmy pakiety medyczne z pomocą w razie wypadku lub nagłej choroby. To jedno z tych partnerstw, które na przestrzeni lat ewoluowało nie tylko w zakresie produktowym, ale też doprowadziło do nas do realizacji wspólnych projektów kulturalnych, w tym przypadku zaangażowania się w organizację najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego w Polsce pod hasłem „Kino Letnie Sopot – Zakopane”.
Ubezpieczeniowe design thinking
UNIQA od roku współpracuje też z Going., czyli aplikacją należącą do Grupy Empik, dedykowaną wydarzeniom kulturalnym z możliwością zakupu biletów. Firmy wspólnie wprowadziły do narzędzia ofertę ubezpieczenia zakupu biletu na wydarzenie, np. na koncert. Ubezpieczyciel zwróci klientowi pieniądze na zakupione bilety w sytuacji kiedy on i osoby towarzyszące nie mogą uczestniczyć w wydarzeniu wskutek zajścia jednego z 12 zdarzeń losowych, takich jap.np. poważne zachorowanie, utrata pracy, złamanie kości lub uraz ciała w wyniku nieszczęśliwego wypadku, wypadek lub kolizja drogowa z udziałem klienta lub osoby towarzyszącej, czy opóźnienie środka transportu.
Pomysł na to ubezpieczenie powstał w trakcie wspólnych warsztatów wykorzystujących metodologię design thinking. Firmy, z którymi rozmawiamy, reprezentują bardzo różne sektory i ta różnorodność jest dla nas niezwykle inspirująca. Niezmiennie trzymamy się tego, że musimy być elastyczni i umieć się dostosować. To, co nasi partnerzy szczególnie cenią sobie we współpracy z nami, to pełna otwartość. Nie przychodzimy z gotowym rozwiązaniem, tylko z propozycją rozmów i wspólnie szukamy punktów, które nas łączą i prowadzą do wygenerowania dodatkowej wartości dla klientów. Oferta musi podążać za klientem.
Rynek affinity i embedded insurance rozwija się szybko i wprowadza do branży ubezpieczeniowej innowacyjne spojrzenie na dotychczasową ofertę. Firmy i ubezpieczyciele, którzy umiejętnie wykorzystają ten trend, mogą zdobyć przewagę konkurencyjną. O sukcesie będzie decydować precyzyjność dopasowania produktów ubezpieczeniowych do konkretnej grupy klientów i ich potrzeb oraz odpowiednie zarządzanie ofertą, jak i procesami sprzedażowymi podczas długoletniej współpracy.