Zdarza się, całkiem często, że do przetargu staje grupa firm, aby wspólnie ubiegać się o realizację zamówienia. To tzw. konsorcjum. Poszerza to możliwości biznesowe firm, które z różnych powodów nie mogłyby startować w konkursie samodzielnie. Firmy z konsorcjum powinny zwrócić uwagę na kilka ważnych tematów, dotyczących kwestii formalnych i gwarancji, aby ich udział w przetargu był skuteczny. Przyjrzymy się im w świetle najnowszego orzecznictwa KIO.
Wadium to powszechne narzędzie, wykorzystywane w przetargach i znane wielu przedsiębiorcom. W kwietniu 2024 na zlecenie UNIQA TU SA zostało przeprowadzone badanie* wśród mikro i małych przedsiębiorstw, świadczących usługi budowlane na rzecz podmiotów prawnych. Według badania aż 71% z tych firm, biorąc udział w przetargach, spotkało się z koniecznością wniesienia wadium.
Stary branżowy żart mówi, że w towarzystwach ubezpieczeń są dwa departamenty: dział poboru składki i dział odmowy wypłaty świadczeń. Śmiem jednak twierdzić, że dziś żart ten stracił na aktualności, choćby dlatego, że nie uwzględniono w nim trzeciego, kluczowego obecnie departamentu – działu odpowiedzialnego za wdrażanie nowych regulacji. Ale chyba nikomu nie jest z tego powodu do śmiechu.
Prawdziwym sprawdzianem efektywności ubezpieczyciela jest to, jak szybko wypłaci odszkodowanie. Miesięcznie rozpatrujemy 26 tys. spraw, które dotyczą świadczeń z ubezpieczeń życiowych. Najszybciej klienci mogą zgłosić nam odpowiedni wniosek przez stronę internetową – 95% z nich wybiera tę ścieżkę.
Wadium to powszechne narzędzie, wykorzystywane w przetargach i znane wielu przedsiębiorcom. W kwietniu 2024 na zlecenie UNIQA zostało przeprowadzone badanie* wśród mikro i małych przedsiębiorstw, świadczących usługi budowlane na rzecz podmiotów prawnych. Według badania aż 71% z tych firm, biorąc udział w przetargach, spotkało się z koniecznością wniesienia wadium.
Swiss Re, jedna z największych firm reasekuracyjnych na świecie, opublikowała niedawno raport dotyczący samochodów elektrycznych (EV) i wyzwań związanych z ich ubezpieczaniem. Szacuje się w nim, że globalnie sprzedaż pojazdów elektrycznych będzie do 2030 r. rosnąć o 30 proc. rocznie. Oznacza to, że wartość rynku ubezpieczeń dla elektryków wzrośnie z 51 mld dolarów w 2022 r. do 200 mld dolarów w 2030 r.
Globalizacja i integracja gospodarcza zachęcają firmy do zwiększenie skali działalności oraz dywersyfikacji źródeł przychodów poprzez ekspansję zagraniczną. Dzięki temu mogą osiągnąć większą odporność biznesu na lokalne wstrząsy, a ze względu na wzrost skali minimalizację kosztów produkcji.
Ubezpieczyciele niejednokrotnie identyfikowani są przez klientów jako podmiot, który nie zawsze postępuje uczciwie. Tymczasem, jak pokazuje publikowany co roku raport Polskiej Izby Ubezpieczeń, skala zabezpieczonych prób wyłudzeń to setki milionów złotych w skali roku.