Ubezpieczyciele niejednokrotnie identyfikowani są przez klientów jako podmiot, który nie zawsze postępuje uczciwie. Tymczasem, jak pokazuje publikowany co roku raport Polskiej Izby Ubezpieczeń, skala zabezpieczonych prób wyłudzeń to setki milionów złotych w skali roku.
Cyfryzacja wymaga od pracowników organizacji zajmujących się likwidacją szkód pozyskiwania nowych umiejętności. Stworzenie strategii dotyczącej talentów cyfrowych jest kluczem do rozwoju i utrzymania pozycji lidera na rynku.
Artykuł przygotowany na podstawie raportu McKinsey „Claims 2030: A talent strategy for the future of insurance claims” opublikowanego na stronie McKinsey.com.
Dawid Radwan, Maciej Obuchowicz, Kamil Wierzbicki, McKinsey03-06-2024
Gdy mniej więcej dekadę temu termin „insurtech” zaczął się pojawiać na konferencjach i w branżowych rozmowach, towarzyszyła mu aura niepokoju. Niektórzy wieszczyli, że insurtechy wywrócą świat ubezpieczeń do góry nogami.
Informatyk, doradca podatkowy, prawnik – każdy z tych zawodów ma swoje ryzyka, które ewoluują w dynamicznie zmieniającym się świecie. Sprawdziliśmy, które zawody są w ostatnim czasie bardziej narażone na zagrożenia, z czym się muszą mierzyć i jak się przed potencjalnymi ryzykami mogą chronić.
Branża ubezpieczeniowa podąża ścieżką technologiczną od kilku lat, ale dziś jak nigdy wcześniej rozumiemy, jakich rozwiązań potrzebujemy, a także czego oczekują od nas partnerzy i klienci.
Rola CFO w firmach się zmienia, a wraz z nią transformacji ulega sposób funkcjonowania działów finansowych. Przyjrzyjmy się zatem polskim CFO w procesie zmiany. W 3-częściowym cyklu pokażemy, w jakim stopniu jest on jeszcze zanurzony w starej rzeczywistości, a w jakim jest już częścią nowej. Czy jest gotowy na pojawiające się wyzwania? Sprawdźmy, jakie ma priorytety, a jakie potrzeby.
Każda działalność gospodarcza wymaga odwagi i determinacji. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą swoje firmy, bez względu na ich wielkość, doskonale to rozumieją. Czasem jedno zdarzenie może przekreślić ich dotychczasowy dorobek. Dlatego w UNIQA proponujemy rozwiązanie, które wspiera przedsiębiorców i pomaga im w trudnych sytuacjach.
Liczba szkód z polis OC w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych, w tym małych i średnich przedsiębiorstw, rośnie z roku na rok. Płonący drink, makijaż permanentny brwi, jazda próbna w warsztacie to tylko przykładowe źródła kłopotów, które mogą przyprawić przedsiębiorców o ból głowy. W statystykach prym wiodą szkody majątkowe, a ich wartość potrafi znacznie przekroczyć wyobraźnię.